Procesoptimalisatie en BIM 


Interieur

Building Information Modeling, oftewel BIM, legt een enorme druk op het project informatie management. BIM vereist namelijk intensieve samenwerking aan de voorkant, verhoogt document management verantwoordelijkheden, en heeft invloed op het delen van bestanden. Dit zijn slechts een paar topics waar we mee te maken krijgen.

Om deze grote transitie voor u zo eenvoudig mogelijk in te richten, biedt Newforma een geïntegreerde suite aan tools die u grip en houvast geeft in uw dagelijkse routines.

Document management

Met Newforma weet iedereen wie wat, waar, wanneer, en waarom kreeg. Tekeningen en specs vullen de Newforma Plans app voor de opnames in het veld. Documentensets zijn eenvoudig samen te stellen, documenten synchroniseren met Autodesk Revit-modellen, de overdracht van bestanden archiveren automatisch, en nog veel meer. Deze processen zijn eenvoudig en betrouwbaar.

E-mailmanagement

E-mail inboxen zijn niet geschikt voor actiepuntenlijsten, en e-mailservers zijn nog minder geschikt voor de langer termijn opslag van uw projectgegevens. Maar e-mail heeft ook zijn deugden. Newforma software integreert uw e-mail om het beheer eenvoudig en effectief te maken, zowel aan uw bureau als op uw mobiele apparaten. U koppelt e-mails bijvoorbeeld aan offertes, actiepunten, Autodesk Revit-modellen of CAD- tekeningen en slaat ze eenvoudig op bij de behorende projectgegevens. Daarnaast is alles in een handomdraai terug te vinden, zelfs als men niet de persoon is die het heeft opgeslagen!

Kwaliteitsmanagement

Newforma geïntegreerde oplossingen vergemakkelijken kwaliteitsmanagement op een manier die niet mogelijk is met losse apps of desktopapplicaties. Informatie gaat van Autodesk Revit naar de Plans App, zodat iedereen vanuit de actuele tekeningen en specs werkt. Er is dus één waarheid als het gaat over model informatie! Notities en foto’s worden vastgelegd in de apps die men onderweg maakt. Vanaf daar kan het op het kantoor worden toegevoegd aan RFI’s (Request For Information), actiepunten, rapporten en inspectielijsten. U kunt zelfs een RFI koppelen aan de locatie in het 3D model!

Projectbestanden

Bedrijven bewaren informatie op LAN’s, WAN’s, Cloud servers, of in bijvoorbeeld ProjectWise (Bentley) of Microsoft SharePoint. Wat echter sterk de voorkeur heeft is één locatie voor de projectgegevens zoals CAD /3D BIM modellen, specificaties, submittals, RFI’s en andere bestanden. Zelfs als u niet achter uw bureau zit moeten deze gegevens beschikbaar zijn op uw telefoon of tablet. Om aan deze behoeften te voldoen levert Newforma oplossingen die toegang bieden tot deze data. Daarnaast wordt het delen van informatie gestroomlijnd op kantoor, in de Cloud, of onderweg.

Projectteam

Projecten worden gebouwd door teams. Beheers het team en u beheerst het project. Newforma producten leveren op meerdere manieren gegevens aan het projectteam: op het kantoor, op het web en op mobiele apparaten. Zo heeft u toegang tot alle gegevens en kunt u ze aanpassen, bewerken en organiseren. Dit zorgt ervoor dat u te allen tijde over de juiste informatie beschikt die nodig is om te slagen. Newforma tools integreren met uw ERP pakket en onze projectteams app. Hiermee wordt dubbele invoer van gegevens voorkomen.

Samenwerking

De software voor project informatie management kan net zo goed Collaboration software genoemd worden. U gaat hiermee namelijk echt samenwerken. Wat u ook voor een handeling uitvoert, het delen van een model, het openen van Microsoft SharePoint bestanden, of het vastleggen van opmerkingen op het bouwterrein, u bent slechts één muisklik verwijderd van de andere teamleden. Bovendien kan, onder voorbehoud van rechten die u instelt, iedereen zien wat de ander doet.

RFI’s verzoeken om informatie

Klanten weten ons te vertellen dat de Newforma samenwerkingssoftware de doorlooptijd van een RFI met 40 tot 50 procent omlaag brengt. Contracten integreert met e-mail, Autodesk Revit en biedt toegang tot het web om naadloos flexwerkprocessen mogelijk te maken. Beide producten integreren met apps van RFI management op telefoons en tablets.

Zoeken

Tijdens onze eerste gespreken met prospecten stellen wij veel vragen om elkaar beter te leren kennen. Wat steeds weer blijkt waar “iedereen last” van heeft, is de tijd die ze kwijt zijn met het zoeken naar informatie binnen de eigen organisatie. Dat kan betrekking hebben op bijvoorbeeld een contract van 6 jaar geleden en daar hoorde een specifieke set DWG’s en een contractstuk bij. De collega die dat destijds behandelde werkt tegenwoordig bij de concurrent… Dit zoekwerk kan makkelijk oplopen tot een paar uur per persoon per week. Met de zoekfunctie vanuit Newforma behoort dat tot het verleden! U zou Newforma kunnen zien als de “google” binnen uw organisatie. Newforma zoekt niet, Newforma zegt “hier is het ”.

Klanten vertelden ons dat ze antwoorden op vragen hebben gevonden, terwijl de beller nog aan de telefoon was. In een tijd waarin het terugvinden van data duur is, en bedrijven beoordeeld worden op de reactiesnelheid, zijn snelle antwoorden van onschatbare waarde.

Transmittals

Met Newforma software wordt het versturen van (grote) bestanden net zo eenvoudig als e-mail! Zonder de beperking van de bestandsgrootte en met extra beveiliging, transparantie en verantwoording. U kunt Wetransfer vervangen door Newforma Transmittals. Hiermee haalt uw co-maker de data bij u op en heeft u daar controle over. Zo weet u altijd of de juiste bestanden zijn binnengehaald door de ontvanger en wanneer dat is gebeurd. U bent in controle en dat is een hele geruststellende gedachte!


Meer over Newforma


© 2022 Druchtman & Partners bv - All rights reserved.